صنعت نفت و گاز: تحولات تاریخی کلیدی
نوشته شده توسط : alireza

در حالی که این صنعت دارای ریشه های قدیمی است، صنعت نفت و گاز به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از انقلاب صنعتی به طور تصاعدی رشد کرده است. در یک بازه زمانی کمتر از دو قرن، این صنعت از یک صنعت کوچک متمرکز بر روغن گرمایشی به آنچه امروز آن را می شناسیم، تبدیل شده است: یک محرک عظیم برای اقتصاد جهانی.

در این مقاله نگاهی داریم به رویدادهای کلیدی در تاریخ نفت و گاز (به همراه چند لینک برای مطالعه عمیق تر).

در طول تاریخ خود، نفت/گاز به پیشرفت در تجهیزات کلیدی، از استخراج تا پالایش، وابسته بوده است. انتظار می رود همه این تجهیزات در شرایط عملیاتی شدید که شامل دمای بالا، فشار بالا، محیط سوزاننده و اغلب عملیات 24/7/365 است، کار کنند.

برای نگاه دقیق‌تر به چالش‌های مهندسی تجهیزات نفت/گاز (و اینکه چگونه اجزای ساخته‌شده با استفاده از مواد پیشرفته TriStar می‌توانند کمک کنند)، لطفاً مقاله ما را اینجا ببینید.

تاریخچه اولیه نفت و گاز: صنعت نفت و گاز چگونه آغاز شد؟

نفت از زمان تمدن های اولیه باستان در مقیاسی مورد استفاده قرار گرفته است. این فرهنگ‌ها روغن را از مناطقی که مستقیماً از زمین بیرون می‌ریزد برداشت می‌کنند. آنها از این روغن برای ضد آب کردن، ساخت و ساز و روشنایی استفاده می کردند. کتابخانه کنگره منابع مطالعه بیشتری در مورد استفاده از روغن باستانی در اینجا فراهم می کند.

اولین چاه نفت شناخته شده در سال 347 پس از میلاد در چین حفر شد.

در اوایل 500 سال قبل از میلاد، صنعت چین نیز با استفاده از خطوط لوله بامبو گاز را جذب کرد. سپس از آن برای جوشاندن آب نمک برای استخراج نمک استفاده می شد.

تاریخ پیدایش صنعت مدرن نفت و گاز اغلب به آزمایش‌های پیشگامی در تصفیه که توسط شیمیدان اسکاتلندی جیمز یانگ در سال 1847 انجام شد، مربوط می‌شود.

تاریخ بعدی نفت و گاز: برخی از مهم ترین رویدادهای تاریخی در صنعت نفت و گاز چه بوده است؟

جیمز یانگ فرآیند مدرن کشف روش‌های جدید پالایش نفت به محصولات شیمیایی مفید، از جمله روغن سبک‌تر مناسب برای لامپ و روغن غلیظ‌تر برای استفاده به عنوان روان‌کننده را آغاز کرد. تقریباً در همان زمان، آبراهام گسنر کانادایی نفت سفید را کشف کرد که به زودی برای روشن کردن آمریکا در شب استفاده می شد. بازار روغن لامپ (که در آن سوخت‌های مشتق شده از نفت تا حد زیادی جایگزین روغن نهنگ می‌شوند) اولین پیشرفت بزرگ را برای بازار محصولات صنعت نفت و گاز در مقیاس صنعتی مدرن ایجاد کرد.

 

با این حال، این پیشگامان اولیه در اصل از نفت حفاری شده کار نمی کردند، بلکه عمدتاً از نشت معدن زغال سنگ و استخراج مبتنی بر شیل کار می کردند. این تکنیک‌های استخراج اولیه عرضه را محدود می‌کرد، اما شیمیدان لهستانی Ignacy Łukasiewicz به زودی یاد گرفت که روغن لامپ را مستقیماً از نفت مایع تراوش شده از زمین تقطیر کند. در سال 1859، اولین چاه نفت حفاری شده با موتور بخار در ایالات متحده شروع به کار کرد. اولین خطوط لوله نفت به زودی پس از آن ساخته شد. محدودیت‌های اولیه عرضه کاهش یافت و اصول اولیه صنعت نفت و گاز مدرن برقرار بود.

اولین استفاده تجاری از گاز طبیعی در بریتانیا در دهه 1780 رخ داد: از آن برای روشنایی خانه ها و خیابان ها استفاده می شد. برق اولیه گاز نیز برای چراغ های خیابانی در بالتیمور (1816) و فیلادلفیا (1836) استفاده می شد. با استثنائات اولیه (جایی که گاز از چاه های مجاور برداشت می شد)، گاز طبیعی تا حد زیادی به عنوان محصول جانبی حفاری نفت تولید می شد. اغلب به عنوان یک مزاحم خطرناک تلقی می شد، و امکانات حمل و نقل و ذخیره سازی در مقیاس بزرگ به سادگی در دسترس نبود تا مجموعه آن را عملی کند. معمولاً سوزانده یا تخلیه می شد.

ظهور برق بازار روغن لامپ را متوقف کرد. اما، به موقع، ظهور موتور احتراق داخلی به زودی منبع عظیم جدیدی از تقاضا برای نفت ایجاد خواهد کرد، بازاری که به حفظ رشد عظیم صنعت نفت و گاز تا به امروز کمک کرده است. با گذشت زمان، نفت در تولید برق نیز استفاده می‌شود و تقاضا را بیشتر می‌کند. صنایع کاملاً جدید، مانند پلاستیک، تقاضای مورد نیاز برای حمایت از جهش رشد یک قرنی صنعت نفت و گاز را نیز تامین خواهد کرد.

در همین حال، اکنون می توان گاز طبیعی را به راحتی از طریق خطوط لوله و زیرساخت های ذخیره سازی گسترده برداشت کرد. اکنون این سوخت اصلی برای تولید برق است و بیش از 30 درصد انرژی مصرفی اقتصاد ایالات متحده را بیشتر از هر منبع سوخت دیگری تامین می کند.

حقایق توسعه صنعت نفت و گاز مدرن

مراکز مهم تولید و پالایش نفت اولیه شامل باکو در روسیه، رومانی، و میدان نفتی برادفورد در پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا (در دهه 1880، میدان نفتی برادفورد 77 درصد از عرضه جهانی نفت را تشکیل می داد).

استاندارد اویل جان دی. راکفلر در انحصار صنعت نفت اولیه ایالات متحده بود و زمانی بیش از 80 درصد از بازار را در اختیار داشت. در سال 1909، استاندارد اویل به 34 شرکت مختلف در یکی از اولین اقدامات بزرگ ضد تراست تقسیم شد.

اولین "پمپ بنزین برای خودرو سواران" در سنت لوئیس، میسوری، در سال 1907 افتتاح شد.

ظهور شرکت‌های ملی نفت و اوپک از دهه 1960 به طور چشمگیری بازار جهانی نفت را تغییر داد.

یک پیشرفت بزرگ در فرکینگ در سال 1997 زمینه را برای رونق جدید نفت و گاز ایالات متحده فراهم کرد.

بیشتر بیاموزید

شما می توانید در مورد اندازه و ساختار صنعت در پست وبلاگ مروری بر صنعت نفت و گاز ما اینجا بخوانید.

ما در اینجا برخی از روندهای اخیر صنعت را به همراه پیوندهایی برای مطالعه بیشتر در مورد چشم انداز صنعت نفت و گاز برجسته می کنیم.

صنعت نفت و گاز همواره به پیشرفت در فناوری و تجهیزات وابسته بوده است. این امروز بیشتر از همیشه صادق است. از موتورهای فرکینگ گرفته تا سکوهای نفتی دریایی و پالایشگاه های عظیم، این صنعت به دریافت بیشترین بازده ممکن از تجهیزات پیچیده بستگی دارد. انتظار می‌رود که همه آن در محیط‌های عملیاتی شدید که شامل گرمای شدید، فشار بالا و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض مواد شیمیایی خورنده است، رشد کند. اجزای کلیدی نه تنها برای عملکرد در این شرایط مورد نیاز هستند، بلکه قابلیت اطمینان را در طول مدت زمان کار بسیار طولانی حفظ می کنند (بسیاری از انواع تجهیزات 24/7/365 اجرا می شوند).

پلیمرهای خود روان کننده TriStar خود را در طیف گسترده ای از تجهیزات نفت / گاز ثابت کرده اند. برای نگاهی متمرکزتر به چالش‌های اجزای تجهیزات نفت/گاز (و اینکه چگونه مواد مناسب می‌توانند کمک کنند) روی دکمه زیر کلیک کنید تا راهنمای ما را ببینید.





:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: